tisdag 18 januari 2011

Prisskillnad på böcker

Jag fick ett ryck och åkte till Allum (ett köpcenter i Partille). Jag hade bestämt mig för att investera i flera böcker med temat hälsa och kost.
Jag började gick mellan Åhléns, Boka och Ica MAXI. Och snacka om att det skiljer i pris mellan olika böcker.
Det finns en ny kokbok - som kallas för "Hälsokokboken". 100 kr dyrare på Åhléns. 199 kr på både Bokia och Ica MAXI.

Hälsokokboken : den hälsosamma grundkokboken - över 500 recept

"Lättlagad GI - Lättlagade GI-recept för vardag och fest". Även den något dyrare på Åhléns. 99 kr på Bokia.

Lättlagad GI : lättlagade GI-recept för vardag och fest

Men däremot var boken "LCHF-husmanskost" billigast på Åhléns, med nästan 80 kr. Denna köpte jag dock inte idag ... Det får ju vara någon måtta på LCHF-böckerna i bokhyllan :-).


Så om man skall komma billigt undan, gäller det att springa mellan alla affärer... Och det är ju inte helt fel med lite motion :-).

Jag skulle samtidigt vilja rekommendera en bok - om något helt annat. Under mina studier bl a med de underbara vännerna Susann, Johan och Kerstin, läste jag en bok som heter "Äcklig". Det var en otroligt starkt skildrad berättelse. Nu hittade jag fortsättningsberättelsen, "Aldrig mera äcklig". Jag hittade den på Ica MAXI för 99 kr (inte pocket).
Tjohoo.
Nu skall det läsas!

Aldrig mera äcklig - Constance Briscoe

Jag åkte ju egentligen  till Allum för att hitta böcker som Sanna Ehdin skrivit, men jag hittade bara en, "Finn din inre styrka".

Finn din inre styrka

Eftersom det är köp 4 betala för 3 som gäller i många bokaffärer, valde jag att leta vidare. Vad gör väl en extrabok i bokhyllan...?

Jag vet att jag är sent ute, men jag köpte ändå "Den hemlige kocken - Det okända fusket med maten på din tallrik" och "Äkta vara - Guiden till oförfalskad mat" av Mats-Eric Nilsson. Jag får således i mig gammal skåpmat.

Den hemlige kocken : det okända fusket med maten på din tallrikÄkta vara : guide till oförfalskad mat

Äkta vara finns också som hemsida och där finner du även Mats-Erics blogg.

Den fjärde boken fick bli "Ät dig ner i vikt" av Sten Sture Skaldeman.

Ät dig ner i vikt! : praktisk viktminskning för feta män och runda kvinnor

Så nu skall pyssel varvas med läsning. Och ibland är jag en riktig läsgroda. Jag köper böcker och läser och läser. Jag gillar mest faktaböcker, så det blir ganska mycket sådant. Och sen får jag helt plötsligt nog, och vill inte se åt en bok på kanske ett eller två år.

Men nu skall jag ta vara på energin jag bär på :-).

3 kommentarer:

Maria sa...

Jag läser med glädje dina inlägg och jag upplever att du har en enorm energi som jag tror att du gärna delar med dig av. Keep going!

PS Har du kollat priserna hos Adlibris? DS

Frideborg sa...

Hej Sari.
Fick mail från TGF och i deras blogg fanns en video om förvaring av stämplar du gjort. Vill bara säga att den med CD-fodral var perfekt. Nu kan man ha mer överskådlig blick var man har sina stämplar som jag sprungit runt och letat efter. Tack för supertips.

Kram Marina

Sari Hänninen sa...

Visst är idén bra... Jag fick dock reda på att ez-mounten reagerar på plasten... så se till att grunda med t ex oh-plast för att motverka detta... :-)

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar :-).
Thanx 4 leaving a comment :-).