lördag 22 januari 2011

Vi é på gång...

Ja, vi är verkligen på gång... sambon och jag.
Efter jobbet - både han och jag jobbade idag, åkte vi till Allum - ett köpcenter i Partille. Jag ville få tag i D-vitamin och kokosolja. Väl där klurade jag sedan på hur jag skulle lösa det här med lunchen. Helst skulle den ju vara GI- eller LCHF-baserad. Absolut inte Mc D- eller Max-baserad!!!!

Sambon yppar sig och påminner om pastastället (Paprika) - och javisst ja... Det var ju ett klockrent val. Då kunde vi ju själva komponera ihop våra måltider. Jag sade till tjejen som plockade ihop komponenterna jag jag tänkte mig något GI-aktigt, och hon hjälpte till så glatt så!
Så det blev en måltid bestående av sallad, keso, ägg, skaldjur, rostad majs, solrosfrön, ärtskidor, rivna morötter och gurka. Och jag är mätt ännu. Jag skippade brödet och smakade bara lite grand av dressingen.
Kanske var måltiden i fett-snålaste laget, men so what!?! Kanske kan man be att få lite olivolja eller något annat bra fett till ägget nästa gång. Men det får duga för idag :-).

Så det var ju en riktigt trevlig överraskning jag bjöds på idag:
Sambon är helnöjd med maten som jag totar ihop.
Det går att äta GI ute.
Och mätt blir man!

Tjohooo!

1 kommentarer:

Snabbscrapparen sa...

Max har två varianter på GI- burgare. En med nyttigare bröd, typ fullkorn och en som serveras i hela isbergssalladeblad, utan bröd helt och hållet. Till det kan du välja mineralvatten och morötter, eller fruktsallad. Kan varmt rekomendera båda. (Ronny är från Luleå där Max är ett måste). Kram.

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar :-).
Thanx 4 leaving a comment :-).