torsdag 17 februari 2011

Fiskars kommer med nyheter

Här får vi ett smakprov på vad Fiskars -> och deras Fiskateers (inspiratörerna, antar jag) hittar på... De har utvecklat sin stämpellinje från clear stamps till gummistämplar. Tjohoo säger någon. Naaaaaj (tänk Göteborg - tänk Carl-Einar Häckner), säger någon annan. Jag vet inte vad jag skall säga...
Well. Fördelen är givetvis att de fäster bättre på akryklossen - och utlovas att inte ramla av - oavsett vad man gör med den. Hmmm. Det är ju ett rätt så stort löfte - i min värld... För jösses så jag kan stöka till det med mina stämplar ibland :-).
Den andra fördelen med dessa är givetvis att du ser vad det är för motiv - redan på baksidan. Det tycker jag är ett jätteplus! Det är frustrerande svårt att hitta rätt bland alla textstämplar m m, i min värld :-).



Och om du går till Fiskars hemsida för pyssel-verktyg, kommer du att se att de kommer att uveckla sin linje av handstansar också. Inte nog med att vi på Scrap & Hobby redan har en ugglestans - som är orange. (Lyckan är gjord för en viss person ... :-)...)

De kommer också att släppa nya figur- och kantstansar också - och de kommer att vara rosa. Så visst är det ett bra sätt att skilja sig från mängden :-)!!!.

Här kan du se några av deras squeeze-stansar - som är superba för dem som har taskiga handleder (läs jag).
Flit On By Squeeze Punch (Large) - Spring Special Edition Spring Flora Squeeze Punch (Large) - Spring Special Edition
Cloud Squeeze Punch (Extra-Large)  Postage Stamp Squeeze Punch (Extra-Large)

Hoppsan... Det finns visst röda till jul också :-).

Wings of an Angel Squeeze Punch (Large) -  Winter Special Edition 

En fladdermus - till Halloween... och andra tillfällen - enligt en kund :-).
Batty for You Squeeze Punch (Large) - Fall Special Edition

Kantstansar:

Leaves Border Punch (Spring Special Edition) Butterfly Border Punch (Spring Special Edition)
Sunburst Border Punch Border Punch - Cupcakes 
Notebook Border Punch Lace Border Punch
Apron Lace Border Punch 
Hörn- och kantstansar:

Snowbubble Border and Corner PunchFramed in Love Border and Corner Punch
Lace and Lattice Border and Corner PunchQuilted Corners Border and Corner Punch


Embossing border punches:

Embossing Border Punch - All A-FleurEmbossing Border Punch - Scalloped Daisy
Embossing Border Punch - Eyelet LaceEmbossing Border Punch - Elegant Fountain

1 kommentarer:

Anna sa...

Hej Sari,
Oj, vilka fina stansar!! :-)
Sådana squeeze-stansar passar mig bra också, med mina händer och handleder.

(Liksom lilla fjärilsstansen som jag beställde från Scrap och Hobby i tisdags.)

Fjärilsstansen här i inlägget blev jag mycket intresserad av, och även blomman och frimärket och ängeln är också fina.

Det blir till att göra en liten lista på saker som jag investerar i. ;-)
Och när rätt tillfälle ges så kommer dessa fina stansar att flytta hem till mig. *hihi*

Ha det gott!
/Anna

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar :-).
Thanx 4 leaving a comment :-).