lördag 5 februari 2011

Inför Melodifestivalen

Hejsan...

Hur går det för er därute? Kommer ni att göra något alster till "min" melodifestivaltävling hos Scrap & Hobby?
Kommer ni att titta på programmet ikväll?

Själv laddar jag upp för evenemanget med en finsk rågbrödsmacka med ost och som grädde på moset - hemmagjord chokladmousse och hallon.

Den här gången gjorde jag så här:

Jag smälte 70%-ig choklad i vattenbad.
Jag satte sambon på att skaka ihop grädden in en Tupperware-shaker.
Jag blandade i två ägg-gulor i chokladen i den smälta chokladen.
Jag tinade upp hallonen i kastrull och mosade dem däri.
Jag lade en rejäl klick med mosade hallon i dessertskålar.
Därefter smackade jag på med chokladmousse.
Slutligen toppade jag det hela med lite mer mosade hallon.

Nu står det i kylen och väntar på att få bli uppätet vid 20-tiden ikväll :-).

2 kommentarer:

Marita Johansson sa...

Hoppas att moussen var god.
Blev riktigt sugen själv.
Fast jag tar bara vispad grädde blandat med lite keso och hallon.
Toppar med lite riven 70% choklad.

Annelie sa...

Har en sak åt dig i min blogg!!!

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar :-).
Thanx 4 leaving a comment :-).