måndag 7 februari 2011

Jag skall till Karibien

... Ja, rättare sagt - Danmark. Jag skall nämligen på scrapkryssningen som Arkivet anordnar i slutet av februari.
Det skall bli roligt och spännande att träffa nya scrap- och pysselkompisar.

Vi har alla fått ett mejl med information om vad man skall tänka på och hur scrapdagarna ser ut.
Ååååh, vad jag längtar. Och jag ser särskilt fram emot kurserna, där vi får lära oss att göra en brevlåda, en layout, något gömt och handgjort samt något helt annat. Tjohoo!!!!

Och på resan får jag återigen en chans att öva mig på att äta rätt. Det är buffémat som erbjuds på både hotellet och båten, så det gäller att välja det vettigaste. Jag hoppas på ugnsbakad lax, bra grönsaksblandningar, ägg o s v.

Jag läste precis i Sanna Ehdins blogg om en 60-årig kvinna som vunnit en kroppsbyggartävling. Tänk om jag skulle satsa de kommande 15-16 åren på att komma i så fin form :-). Det är väl lånsiktigt tänkande om något.
Well.
Jag behöver ju inte tävla förstås, men att komma i form vore väl inte fel ;-).

Nu när det gått en månad sedan jag började tänka till på allvar kring det här med vad jag äter och dricker, kan jag tyvärr inte påstå att jag märker någon skillnad i klädstorlek. Jag syftar givetvis på att viktminskningen uteblir. Jag tycker dock att det är lite tråkigt, med tanke på att jag faktiskt äter både frukost, lunch och middag (vilket jag alltid gjort), planerar mina mellanmål och väljer verkligen bra råvaror.
Jag antar att jag får ta en titt på vad det kan vara som jag gör "fel". Jag läser ju mig också till vidare kunskaper, försöker leva efter dem, men ändå uteblir resultaten...
Givetvis är motion en vikt aspekt, och jag ser fram emot den kommande våren och härliga promenader som hör till. Det kommer att bli bättre, det är jag övertygad om. Redan imorgon ser jag en fin chans till en lite längre promenad. Något jag tycker skulle vara roligt, är att lära mig att dansa. Jag får nog se mig om efter en kvällskurs :-).
Men att man skall rasa i vikt bara för att man slutar med sockret, ja, det gäller inte för mig i alla fall.

Jag gratulerar ändå mig själv för att jag INTE har ätit godis (förutom mörk choklad då och då med minst 70 % kakao), INTE druckit läsk, INTE ätit på McAnka eller någon annan snabbmats-restaurang sedan jag påbörjade min resa mot pilgrimsfärden i Spanien :-).

Det gäller att inte tappa tron på sig själv...

U go GIRL!

4 kommentarer:

Lotusblommans vardag sa...

Klart att du ska satsa på att komma i form! :)
Och danskurs låter väl toppen. Det är ju en superbra motionsform. Vilken dans skulle du helst vilja dansa? Jag har dansat orientaliskt men nu skulle jag nog gärna prova flamenco! :)
Ha en rolig och aktiv vecka i välmåendets tecken!

Sandra sa...

Härligt att du har fixat en månad! Grattis till det!!
Viktminskningen kommer...som du säger, våren är snart här och kroppen behöver tid att ställa in sig på den nya kosten! Keep going and be strong!
Tänk positivt och belöna dig själv lite varje dag... med det kommer man långt! Att åka på en scrapkryssning är ju perfa som belöning! Låter hur skoj som helst!
Fortsätt kämpa så kommer resultaten snart skall du se! Och kom ihåg, muskler väger mer än fett... Och hjärtat är en muskel ;)
Ha en toppen vecka!
S

pinknanc sa...

Du e jätte duktig, kämpa vidare.
Jag e grymt avis på dig(er) som ska på kryssningen. Jag får tyvärr hålla mig hemma denna gången :(.
Ha de gött
Kram

Anonym sa...

Ja gud vad du jobbar med maten en hel månad nu Grattis! Så kul det ska bli att åka till karibien, vi ses.
Catarina F från den första kryssen

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar :-).
Thanx 4 leaving a comment :-).