söndag 12 juni 2011

Ett grattiskort till Annelie

Vi fick lite sköna papper från Hero Arts i välkomstpåsen hos kortmakarmaran den 21 maj. Jag som gillar bokstäver (typsnitt, fonter, anfanger m m), skrivmaskiner, vintage och o s v - blev glad över att just jag fick skrivmaskinspapperena :-).
Jag lät dem guida mig när jag skulle färglägga det superfräcka motivet Brooklyn Babe från Whimsy Stamps. 
Det blev blått och rosa. Och grått och ljusbeige i håret. Och slumpen gjorde att jag valde att ge den till min kompis Annelie... Som ju har ljust hår och ofta klär sig i blått... o kanske även rosa... :-).

En sån lyckträff!!!

Jag började med att rita en cirkel med hjälp av en fiskars shape-mall, klippa ut och rugga till kanterna på den med en s k Edge Scraper. 


Och sen kunde det ju inte ha blivit bättre med ett uttryck som syftar på just bokstavstyperna .. U R my TYPE of friend... :-). Jag bara älskar när man kan leka med ord... Papperet skar jag till med pappersskäraren och ruggade sedan till kanterna med en kant"skrapa". 
Jag jobbade in lite vintage photo-färg längs kanterna.



Just det... Man skulle ju också låna något från grannen - så jag lånade en rosa brad. Tack för lånet, Kerstin!

Och nu till födelsedagsbarnet... 
Grattis till dig, kära Annelie!


...

Och TACK alla som röstade fram detta bidrag som vinnare...



2 kommentarer:

Marita Johansson sa...

Ett sånt supersnyggt kort.
Grattis till vinsten

Monica =) sa...

Hej där!
Grattis =) Härligt kaxigt kort!!
Jag gillar också när man kan leka lite med ord!

Jag har länkat till dej från min blogg eftersom jag "lånat"lite inspiration.

Må så gott i solen!! Monica

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar :-).
Thanx 4 leaving a comment :-).