söndag 5 juni 2011

Movie star från Kenny K och Whimsy

Snacka om att den här bruden rockar fett! Hon kallas för Movie Star och stämpeln kommer från Whimsy Stamps (Hon är dock ritad av Kenny Kiernan)
Ni hittar henne och många av hennes kompisar hos Scrap & Hobby!


Jag valde att färglägga henne i orange och blått med copicpennor. Och idag - på min första pysselträff hos Marie G - fick jag reda på att det fanns en utmaning jag kunde delta i hos Fruarna Lilja. (Det känns lite extra roligt nu, när jag faktiskt pysslade tillsammans med de "magiska" Lilo och Anna Lilja igår) 
Jag skyndade mig för att blogga - med en jobbig blogger-uppdatering... Det var på håret att jag fick upp mitt bidrag :-).


Här är skissen jag skulle följa:



Och här är min tolkning av det - den blev spegelvänd, tack vare att kamerastrip-stämpeln var sådan...:



Jag fick också användning för några stämplar från Vilda Stamps, bl a kamerastrippen och den fräcka steampunk-bården förutom swirlstämpeln.



Jag har gjort ett snedvridet stafflikort, och jag måste få säga att jag gillar den vikningen! Om jag vill, kan jag låta stafflifunktionen stanna på filmrute-förhöjningen också... :-). Två lägen är ju superduperbra!


Och här kommer några närbilder på resten: 
Jag har täckt över kamerans linser med Crackle Accents.


Superfina rosor från Storyteller. Du hittar även dessa - och många andra färger - hos Scrap & Hobby. Jag har bara inte hunnit lägga upp dem än... :-(.


Jag är extra glad över att jag faktiskt fick till kortet med lite wellpapp och uppvikta hörn samt små nitar. 



Jag har också jobbat med Timpans bakgrundsstämpelkit Bitty Grunge, för att skapa en fräck bakgrund bakom filmstjärnan!
De blå linjerna - som bildar ett stort kors, har jag stämplat med filmstrip-stämplar. Jag har sedan klippt bort mellandelarna och fäst dem på baksidan.


It's all about the attitude... And she's got lots of it! Filmstrip-stämplarna kommer från Whimsy Stamps - Film strip sentiments.

2 kommentarer:

Anna sa...

Så fräck stämpel och kortet är ju så snyggt. Tycker om wellpappen.
Kram Anna

Anonym sa...

Wow, jätteläckert!

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar :-).
Thanx 4 leaving a comment :-).