fredag 24 juni 2011

Tegelvägg, trästaket + Queens Qutie

Jag gillar bakgrundsmönster av olika de slag, och den här tegelväggsmasken har intresserat mig ett tag :-).
I måndags visade jag hur det kan set ut när man bara lägger den på papperet och sprayar med färg över det. Trixet är att spraya snabbt o enkelt, och sedan ta bort masken. Den här gången ville jag testa att lägga masken på papperet och låta en embossingdyna agera som klister på de öppna områdena. Jag hällde på Fired Brick DISTRESS-embossingpulver och använde embossingfönen för att få det att fastna. Det jag gillar med just distress-embossingpulvret är att det blir skrövligare än vanliga embossingpulver.




För att ge intrycket av att det är växter bakom staketet, stämplade jag med en swirlstämpel från Owl be queen-stämpelsetet. Jag stämplade med olika färger för att skapa ett djup. Kolla in den vackra ugglan... Tänk så fint den kan göra sig en utstansad Spellbinders-form :-).

Eftersom bakgrundspapperet var vitt, beslutade jag mig för att färglägga det med Antique Linen Distress Stain. Jag duttade lite här och där för att inte få det heltäckande. Stainflaskorna har snabbt blivit ett favorit-distress-alternativ... Helt enkelt för att de är supersmidiga att jobba med. Jag bara längtar efter att få leka med resten av färgerna också :-).

Det fina trästaketet kommer från Vilda Stamps. Det finns två olika att välja bland; det här med en brevlåda och ett annat som är utan brevlåda. När Puck visade mig dem, kände jag genast att de skulle komma till användning :-). Det fina är också att du kan kombinera båda för att dekorera en layout.


Sköna Queens Beauty från Whimsy Stamps bara skrek om att få sitta på staketet... Hon är nog det enda sittande motivet som jag.



Och ser ni det fräcka monstret i hörnet? Visst är det fräckt!!!??? En liten rackare som bara syns lite grand... He he he. Att jag längtar till Halloween kanske märks :-).

1 kommentarer:

SusanLotus sa...

Glad midsommarhelg till Dig Sari!

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar :-).
Thanx 4 leaving a comment :-).