måndag 20 juni 2011

Utspringskort med skönt monster!

En tegelväggsmask tillsammans med färgat vatten-spray står för bakgrunden här. Jag testade också min nya sköna kugghjulsstämpel tillsammans med ett fräckt monster som springer med armarna rätt ut ... YÄÄÄÄÄÄÄH... 
(På fredag visar jag ett annat sätt att jobba med tegelväggsmasken)


 Monstret är färglagt med copicpennor och dennes ögon har fått lite Crackle Accents som fått torka i kanske en halvtimma. Måttbandet har jag stökat ned med Vilda Stamps splash-bakgrundsstämpel.


 Stämpeln utspring hittar du på YouDos studenten-set. Jag har stansat ut formen med en s k ID tag-handstans från EK Success (whale of a punch).Jag har använt en brun penna för att rita en söm runt kanten.


För att förstäka kugghjulstemat stansade jag ut ett kugghjul med Tim Holtz/Sizzix tjocka stans Gadget Gears. Jag färglade det med Fired Brick distress stain och avslutade med Distress Stain Distress Stickles.Jag har också satt dit en s k sprocket gear (kugghjul) och en klockvisare (game spinner) från timpan, förutom en spelpjäs (game pieces). 


Linjalen (measure up) har jag stämplat upp med nya stämplar från Technique Tuesday, och den utstansade kanten kommer från Martha Stewarts Swirling lace punch.


1 kommentarer:

E sa...

Underbart kort!!!

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar :-).
Thanx 4 leaving a comment :-).