fredag 15 juli 2011

Ett kort med hål och Devastatia

Här är ett enkelt - men samtidigt lite pilligt kort :-).


Devastatia heter tjejen på kortet och kommer från Whimsy Stamps. Jag har färglagt henne med copicpennor. 

Jag har använt en hand-cirkelstans för att få till ett hål i kortets framsida (tack för tipset, Ann-Louise) samt för att få fram siffran 26 på ett fräckt sätt. Du kan i praktiken använda vad för storlek som helst för att få till detta - på både framsidan och själva cirkelmotivet som sticker upp i hålet. Du kan också använda dig av t ex Spellbinders cirkelstansmallar, som du kan placera var som helst på kortet. 

Nu vill inte blogger samarbeta, men jag hoppas att du inte får nackspärr av att titta på bilden...

Siffran 26 har jag stämplat med Inkadinkados fräna sifferstämplar. Jag bara älskar dem, för att de ser så där härligt spruckna ut :-). Det finns lika fina alfabets-stämplar att frossa i. Check them out!!!
Jag har distressat den utstansade cirkeln med orange toner från Tim Holtz distressdynor... Jag tror att det var Wild Honey eller Rusty Hinge. 
Jag har satt bokstäverna på 3D-kuddar för att få dem att lyfta lite :-).

På insidan har jag stämplat med Tim Holtz fina fjärilar från setet PAPILLON, 7gypsies life is good-stämplar från setet LILLE  ... 



Och visst är livet underbart! Speciellt när man har semester :-)!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Så snyggt! Jag gillar verkligen hålet! Jag är så dålig på att göra såna kort. Borde testa att göra ett snart!

Pocono Pam sa...

This is toooooooo cute! TFS!

Marita Johansson sa...

Kanonsnyggt

Stephi sa...

jätte snyggt kort!!!

Anonym sa...

Väldigt snyggt och användbart! Ska försöka komma ihåg det... :-)

Skönt med semester, njut på!

Kram

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar :-).
Thanx 4 leaving a comment :-).