måndag 11 juli 2011

Timpans resväska och SMASH book

Oh boy, oh boy, oh boy, är jag glad för att ha hittat den här videon! Jag hittade den tyvärr inte bland youtubes-inläggsvideor... kanske poppar den upp senare...


Den där videon däremot är ett perfekt tips för hur man kan göra något enkelt och grabbigt... kanske till fars dag eller något liknande!

Jag står i färd med att göra ngt med min stansmall från Tim Holtz och Sizzix och diverse resegrejor - och då kommer den här videon som en skänk från ovan :-)!

Det bästa med resväskestansmallen är ju att den är lagom stor för att användas som minialbum... Och på så sätt får man ju på ett smidigt sätt ihop något litet - och kanske snabbt - med några foton och dekorationer. Och ibland handlar ju livet om att visa upp det lilla...


Jag klurar på att jobba med sköna papper från 7 gypsies (Lille), divese stämplar och metalldekorationer m m från Timpan...
Vi får väl se vart den här inspirationen för mig...

d-rings
timpans salvage stickers, crowded attic-stickers
papper 7 gypsies - Lille,
metalldekorationer

Och en annan bonus i videon är att tjejen visar upp vad en SMASH book är för något... Jag har inte fattat det förrän nu...
Det är ju en jättesmart idé att verkligen ta vara på varje dag-minnen och förvara dem - så att du får en levande dagbok...
Jag kan mycket väl tänka mig att göra sådant här och binda ihop med BIAN... Det är ju lite grand det jag tjötat om i de tidigare videorna jag lagt upp från andra on the go-skrappare!!!
KUL IDÉ!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar :-).
Thanx 4 leaving a comment :-).