måndag 5 september 2011

Krya på dig-kort

Get well soon-stämpeln (v634) är ju för läcker, tycker jag, med sin fina klocka! 
Jag tycker att det är kul med anspelningar på ord och dess betydelser.


Här har jag använt mig av en sida från en bok som jag köpt enbart för att kunna pyssla med. Jag har gjort en öppning genom att riva några flikar från mitten av sidan och på så sätt låta hälsningsmeddelandet komma fram i mitten. 

Den observante ser en liten uggla (uv v46) uppe i höger hörn. Jag har haft denna stämpel i min ägo i drygt ett år utan att använda den. Fråga mig inte varför!!! Men nu när jag studerade den i somras - under en kort - men underbar vistelse i en sommarstuga i Laholm - insåg jag dess storhet och skönhet. Den är ju otroligt vackert ritad! Och precis lagom liten för att passa in precis var som helst. Japp! Nästan i alla fall :). Ho Hoo!


Och den lilla söta nallen är ju också bara för gullig.. Så gullig att jag inte kunde låta bli att ta med Freddy (v411) med på detta kort. Kompisen Teddy är lika söt han, men han får vänta :-).

Här ser du att Freddy nästan svävar i luften, tack vare 3D-kuddarna han sitter fast med.


Kom tillbaka senare idag, för det vankas ännu ett kort...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jättefint kort och kul idé med boksidan! Jag köpte en gång en bok för att skära i men jag kunde inte med att förstöra den... :-S Ska nog kopiera några sidor och använda istället. :-)

Kram

Marita Johansson sa...

Så smart att köpe en bok enbart för att kunna använda till pyssel.
Superfint kort,
Gillar att boksidan rivits upp

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar :-).
Thanx 4 leaving a comment :-).