lördag 6 augusti 2011

Resväskealbum del 7 - never too late

Det är aldrig för sent att ta reda på vem man vill vara... Så sant som det är sagt... 


För att koppla an till temat sent eller inte sent, kändes det som om klockor kunde vara ett bra val för att skapa en bakgrund :). Jag har använt mig av flera olika klockstämplar jag samlat på mig :-).


Jag har verkligen gått in för att använda mig av crackle accents i detta projekt. Här har jag fullkomligen dränkt innertagen i det :-). Men snyggt blir det...

Jag satt och knåpade en stund med den här tagen (Stampendous), för jag ville nämligen göra en dubbelsida med hjälp av den. Jag har fäst den med magneter från YouDo... som verkligen är starka och användbara... :-). Jag har gömt dem mellan två lager papper på tagen och under bakgrundspappret på albumbladet.


För att få till insidan av tagen, har jag stämplat upp den en gång till, men klippt innanför den ytterlinjerna. 
Det står på insidan av tagen är:
it's not who you are
that holds you back
it's who you
think you are not


På högersidan valde jag att använda den fina kollagestämpeln från Artemio. Som fin koppling till vänstersidan, har denna också en klocka på sig... :-). Jag har inte gjort något annat än att jobba in papperet med distressfärger på denna. Inte ens glittrat eller glossat :-).
Just plain and simple!

1 kommentarer:

Githe sa...

Hei
Jeg liker stilen din :)Du finner på så mye lurt.Liker også alle linkene du legger ut,har måtte kjøpt mange nye TH dies,ser jeg må også kjøpe denne kofferten ;)

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar :-).
Thanx 4 leaving a comment :-).