fredag 20 april 2012

THE JOURNEY...

När jag fick syn på de många nya stämplarna från Tim Holtz, var jag fast. Jag var bara tvungen att köpa dem för att kunna skapa fräcka alster :-).


Därtill frossade jag i stämplar från Inkadinkado:


Jag är ju lite småbesatt av att maska och spraya med olika färger. Jag letar överallt efter olika typer av mönster att ha som mall för mitt maskande och mistande. Nu senast har jag hittat något i en billig matvaruaffär. Jag vet inte vad de används till, men de är stora och bra och ger mig fina mönster :-). Det är det som skapar den cirkulära bakgrunden på den här layouten.



När jag såg stämpeln "The journey is never truly over - it just changed course" visste jag att den skulle bli basen för min layout. Jag ville också få användning för både däck- och tågspåret, bilen och kugghjulen. Jag ville också få användning för stämpeln "The impossible is often the untried", och skapa en del av bakgrunden med den i en ljus färg.


Kugghjulen gör verkligen min dag. Jag bara älskar kugghjul. Jag antar att jag är skadad av den föregående steampunkperioden inom scrapbooking :-).
Jag tycker att det är kul - att med enkla medel - skapa fräcka effekter. Jag syftar i det här fallet på att man med stämplar kan skapa sitt eget bakgrundspapper :-). 


Bilen är embossad med Black soot distress embossing powder. Det är inte lika skinande och fint som med vanligt embossingpulver. Distress-embossingpulver ger mer en sträv och sandpappersliknande yta.


 Jag blandade tre olika gröna nyanser (Evergreen bough, Peeled paint och iced spruce) för att stämpla textstämpeln.  



2 kommentarer:

Linapyssel sa...

Lovelly Hänninen!!
Vilka goa färger och kombos...me adore!!
kram på sig

BellaMio sa...

Sååå coolt, gillar färgerna och det fräcka stämpelarbetet :)

Är oxå heeeelt förälskad i flera av stämpelseten du länkar till, hihi.

Kram!

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar :-).
Thanx 4 leaving a comment :-).