fredag 31 augusti 2012

ETT MITTENTRAPPKORT

Specialvikta kort är roliga att göra, tycker jag. Och ju trixigare det är att få till måtten, desto roligare tycker jag att det är att bemästra tekniken.

Här är ett kort som heter center step card - d v s mitten-trapp-kort.
Jag har stansat ut formerna på det vita papperet med hjälp av Spellbinders labels 25 - som ju ger riktigt STORA utstansade figurer. Jag tycker att formen är riktigt snygg, och kunde helt enkelt inte låta bli att köpa den så fort jag fick möjligheten :-).
Som du ser, har jag använt mig av både en ram och en mindre form av just labels twenty-five. Jag har också torrembossat den med gummimattorna (tan mat), för att få fram en snygg prägling.

Det här kortet är 6*6 tum stort när det är ihopvikt. Jag tycker om att göra om måtten till den form som vi här i Skandinavien tycker om.

Här ser du hur käck den ser ut från sidan. Jag har använt mig av svartprickigt papper, bara för att hålla kortet så elegant och enkelt som möjligt :-).
Stämpeln Time flies v474, från Vilda stamps är så fin, så fin, tycker jag. Den är egentligen på längden, men jag valde att klippa isär den för att kunna skräddarsy formen lite grand som jag själv ville.
Och en avslutande bild för att illustrera trappstegen...
Nästa kortvikningskurs hos Scrap & Hobby är torsdagen den 20 september, och alla är välkomna. Jag brukar börja kurserna med en enkel vikning och sedan arbetar vi oss fram mot nya härliga utmaningar, allt eftersom vi blir varma i kläderna. Det spelar ingen roll om du gått någon av de tidigare kurserna, det är nya vikningar på varje kurs.
Om du är nyfiken på fler kortvikningar, kan du följa länken ovan för att anmäla dig till kursen.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar :-).
Thanx 4 leaving a comment :-).