torsdag 16 augusti 2012

MIN ANDRA TOP HAT

I den här filmen visar jag mina senaste steampunk-kreationer.
Den sista, en jättestor top hat (cylinderhatt, stormhatt), har smyckats med nya stämplar från Vilda Stamps. Snart kommer de till en butik nära dig...

Jag blev störtkär i filmstripstämplarna, och kunde bara inte låta bli att använda dem på min partyhatt, som skall bäras av mig (om jag bara orkar, för den väger en hel del...) på mitt kalas längre fram i höst....

Tills länken till youtube funkar, får ni nöja er med denna...

...

Här kommer hatten även i bilder...

Ni ser att Vildas nya (breda) filmstripstämpel kommer väl till pass på den här hatten...



Kugghjulen från Tim Holtz likaså.


Wellpapp, klockstämpel, fina blommor, Timpans Crackle paint och en fräck döskalle...



Och en blomkavalkad upp till filmremsan...



Döskallen på närmare håll


Spets och zigzag-band i en knut baktill...


Kugghjul som är torrembossade med timpans texturkuvert...


Hatten verkar bli större ju tyngre den blir... så jag försöker minska den genom att stoppa in wellpapp...  





1 kommentarer:

Annicka sa...

Såååååååååååå häftig partyhatt som du kan vara stolt över.

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar :-).
Thanx 4 leaving a comment :-).