fredag 17 augusti 2012

SPRAYAD OCH EMBOSSAD VÄSKA

Att altra väskor har blivit en ny favoritsysselsättning för mig... Strax efter att jag gjorde den stora embossing-teknikväskan, ville jag prova på något liknande med den lilla väskan som kom i paketet med två stycken rektangulära väskor. Denna väska hade en lite mer lämplig storlek för att kunna användas som handväska på lite festligare tillställningar :-).



Jag började med att spraya hela väskan med olika färger. Jag tog det jag hade hemma, vare sig det var color wash-färger, dylusionsfärger eller timpans distress ink-färger :-). Spraya, spraya, spraya. Du får räkna med att bli lite kladdig, för det hör till den här typen av pyssel :).

Väskans överdel är lite reagge-aktig i färgvalet. Det bara råkade bli så :-). Jag har satt dit ett latinskt uttryck "Carpe diem" (fånga dagen) med hjälp av en fin stencil och svart akrylfärg, som jag sedan fönat med en värmefön. Därefter har jag strukit på inka gold skimmerpasta.



Det gula abc-mönstret har jag använt embossingcreme för att få dit, med hjälp av en annan stencil.


På framsidan har jag också använt samma guldfärgade embossingkräm, som är rätt så tjock i sig, och torkar förvånansvärt fort. Tanken är att du skall kunna använda embossingfönen för att bygga upp dess volym, men jag har kommit att gilla resultatet då det självtorkat bäst :-).

I höger nederhörn har jag använt mig av en annan stencil, nämligen Art is från Crafter's Workshop. Det var samma metod där... svart akrylfärg och sen lite inka gold skimmerpasta (tänk på att det finns 18 sköna färger att välja bland...) på de förhöjda partierna efter att färgen torkat.

För att kunna stänga väskan, har jag satt dit en swivel clasp och några kugghjul från handtaget ned till beslagets u-krok.
Timpans underbara foundations feet lyfter alstret till en ny nivå :-).



På ena sidan har jag använt mig av brun akrylfärg och en tegelstensvägg-mask. Sen har jag "kokat" akrylfärgen med en embossingfön och därefter framhävt strukturen med ännu mer inka gold-skimmerpasta. En söt liten fjärilstämpel syns också uppe i vänster hörn.


På baksidan har jag skapat ett mönster med en plastplatta med "solstrålemönster"... Det kan vara bra att ha scrapbook-glasögonen på när du går på loppisar och dylikt... Alltid hittar man nya användningsområden för vardagliga ting :-).
Det vackra mönstret i hörnet har jag fått fram med hjälp av samma guldembossingcreme som jag hade innan och en tunn självhäftande stencil (schablon). Jag har använt mig av en spatel (palettkniv) för att dra färgen över stencilen.


På den andra kortsidan har jag använt mig av ytterligare en mask - nämligen harlequin/diamant-mönster-stencilen. Jag har också använt mig av olika stämplar för att få en strukturkänsla. Givetvis har jag, även här, använt mig av värmefönen för att få till en struktur i den svarta akrylfärgen.


Om ni skulle känna igen väskan när jag går på stan, så är det bara till att komma fram och säga hej :-).

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar :-).
Thanx 4 leaving a comment :-).