måndag 24 september 2012

EN LITEN AFFIRMATIONSJOURNAL - DEL 24

Det här blir det sista inlägget i den lilla affirmationsjournalen på ett tag... Jag borde ha lärt mig vid det här laget att inte binda upp mig på något för resten av året... Jag är ju skytt och att hålla sig till en sak är inte riktigt min grej :-).
Jag kommer dock att fortsätta spraya och ha mig inom mixed media, men i en större bok. Det känns roligare just nu...
Men vem vet... Kanske återkommer jag till denna när lusten faller på... Mitt i allt detta kaos, kan jag ändå känna mig lite stolt över mig själv... Jag är för gammal för att göra saker som jag inte vill... Näe, det gäller att leva i nuet för att det jag gör skall bli bra...

Jag har dessutom hoppat till upplägg nummer 24... Jag tycker att den passar i detta nu, när jag tänker mycket på min mamma...

Nothing is irreversible - except death!!
Ingenting är oåterkallerligt, förutom döden.

Den här layouten får mig att tänka på min mamma och det faktum att hon gick bort för nästan ett år sedan, den 7 oktober.

Jag har haft god tid på mig att bearbeta hennes död, och jag måste nog erkänna att jag tänkt på henne nästan varje dag.

Lämpligt nog, är färgerna så där härligt höstiga på det här upplägget... Det är inte alltid jag tänker mig för när jag gör något, men jag måste säga att helheten känns riktigt bra på denna layout. Den starka purpurlila färgen symboliserar döden för mig på något sätt... Det är en snygg färg... En färg som passar en skytt, så det kommer inte att bli en känslig färg som jag kommer att undvika i framtiden.


Jag har använt mig av en härlig halloweenstämpel från Inkadinkado i vänster hörn, med kusligt träd och gravstenar. Lite spindelvävs-tissue tape finns också där för att knyta an till temat.


De sköna fåglarna i höger hörn kommer också från Inkadinkado... Ett par jail birds - he he... Det var tack vare den här stämpeln som jag förstod uttrycket jag hört i så många år... Det är ju något man säger om fångar i fängelset... i USA...

 
 
 

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar :-).
Thanx 4 leaving a comment :-).