onsdag 12 september 2012

GET A MOVE ON-TAVLA

Jag försöker motivera mig själv till att börja röra mig på flera olika sätt. Vissa sätt är bättre än andra. Ibland blir inget gjort, och ibland lyckas jag faktiskt ta mig utanför dörren...

Den här tavlan kan i vilket fall vara en påminnelse om att att faktiskt ta tummen ur och göra det.

Tavlan är 40*40 cm stor och jag gjorde den på sommarens Utbyträff.

Jag har blandat lite olika saker för att få ett ruffigt intryck. Det är allt från tidningspapper från 1956, ostduk, urklipp från diverse ställen, uppstämplade motiv från Whimsy stamps, frimärken från ett Graphic 45-papper, utskriven och utklippt digitalstämpel, wellpapp, utstansad form från Tim Holtz stansmall, utstansade vingar från Timpans Heart wings-stansmall, gesso, akrylfärg m m.

 
 
Nedan ser du ostduken och den påmålade gesson sticka fram.
 


Och här ser du den digitala stämpeln som jag skrivit ut med min bläckstråleskrivare och färglagt med metallpennor. Jag hade nämligen glömt mina copicpennor hemma, och då fick jag köpa några andra pennor för att klara mig under träffen. (Copicpennorna förresten, är mina favoritpennor när det kommer till motivfärgläggning... och på torsdag den 13 september 2012 kommer jag att ha en kurs i hur jag färglägger med mina pennor).



Get a move on. I'm not telling you it is going to be easy, I'm telling you it is going to be worth it.



Finfina frimärkesstämplar från whimsy stamps:
  • every adventure is worth taking
  • tomorrow is a fresh start - make the best of it
  • enjoy the trip
  • take the road less traveled


Här ser du också de utstansade vingarna från Timpans och Sizzix stansmall Heart wings.



frimärkespapperet från Graphic 45
Och vanligt hederligt tidningspapper - både under ostduken och över mönsterpapperet



Gesso och någon slags akrylfärg...



Timpans journalbiljetter, en uppstämplad linjal...

 

Det här är kanske inte det snyggaste jag gjort, men det var i alla fall kul att testa på en form av Mixed media ;-).

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar :-).
Thanx 4 leaving a comment :-).