tisdag 18 september 2012

FACEBOOK, MIXED MEDIA, UPCYCLING

Nu har jag startat en ny grupp på facebook... Nämligen en grupp om alla våra härliga Mixed Media Crafts.
Välkommen att följa med du med... :-)...

Och när jag ändå håller på att skola mig ämnet, sparar jag på de guldkorn jag hittar längs vägen...

Jag hittade ett bra inlägg om s k upcycling hos SWE scrapbook. Ett riktigt bra tips att ta vara på gammal reklam, gamla boksidor, kakservetter m m för att skapa egna konstjournaler, skräpjournaler eller anteckningsböcker... eller varför inte smash-böcker...? :-).

Därtill finns det en annan grupp på facebook som heter En kväll - en utmaning, där man kan låta sig utamanas till olika saker... Ibland är det en vinst och ibland inte. Jag kan ju tycka att själva vinsten är att man låter sig utvecklas :)...

Det kommer att vara en utmaning idag, mellan kl 14:00-23:59 i just mixed media. Det kan vara värt att bänka sig vid datorn efter kl 14, för att se vad som krävs i denna utmaning. Den som håller i utmaningen idag, heter Camilla Olsson, och här är länken till hennes blogg.
Det är således fritt för vem som helst att klura ut en utmaning, skriva instruktioner och välja vinnare :-).

Nu vill jag se bevis på en massa kladdiga händer eller handskar... :-)...



0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar :-).
Thanx 4 leaving a comment :-).