onsdag 17 oktober 2012

JULKORT PÅ PROV


Jag öppnade precis ett kuvert som jag fått från mun- och fotmålarna... Först fattade jag inte vad det var, men efter någon minut klarnade det... :-). Det är konstnärliga människor, som trots sitt funktionshinder (t ex CP, dykolycka, MS, spastiker, bruten nacke, förlamad i armar och ben, muskelhandikapp) vägrar att ge upp sin konst. En del målar fötterna medan andra tar penseln i munnen och skapar vidare.
Sånt blir jag lite varm i kroppen av.

 De lever på att måla kort och sedan sälja dem. Jag fick hem 5 st finfina kort - med helt olika stilar. Jag kan välja mellan att skicka tillbaka ett inbetalningskort för att även nästa år få hem dem gratis - utan köp- eller returtvång, eller så kan jag välja att betala för delar av eller hela kitet - 20-99 kr.

Jag blev väldigt berörd av detta. Först tänkte jag att det är väl själva F-N om man själv inte skall kunna amatörskapa (i jämförelse med de fina korten...) utan att gnälla, när man har både fötter och händer intakta... För att inte tala om munnen :-).
Och sen tänkte jag att det här verkligen kunde vara något jag vill stötta.

Har ni också fått hem julkort på prov? Jag läste på facebook, att de skickar ut en massa försändelser till folk... Troligtvis kommer de fram i slutet av veckan... Sen vet jag inte om de tänkt skicka dem till alla :-).

Här är deras hemsida.
Och här är länken till dem på Facebook. Gå in och gilla, vettja!
 
 

2 kommentarer:

maria sa...

Man blir verkligen varm i hjärtat av att läsa detta. Har tyvärr inte fått hem några kort på prov.

Har kikat runt lite på din sida (var ett tag sen sist) och sett så mycket snyggt, fint och läckert. Beundrar ditt ijnlägg om ordning och reda, måste nog ta tag i mitt jag oxå.

ha det gott, kram maria

Anita/AniLi sa...

Jodå, jag får hem dessa och stöder deras verksamhet varje år. Dom är otroligt skickliga på att måla!!
Kram Anita

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar :-).
Thanx 4 leaving a comment :-).