lördag 22 december 2012

GODA VÄNNER OCH EN MYSIG JULKORG

Det är allt bra trevligt med vänner. Vänner som tänker på en och bjuder på något oväntat. Jag är lyckligt lottad att ha två sådana vänner, Agneta och Ulrika.
Agneta gav mig en julklapp på middagsbjudningen jag var på igår. Det var ett stort paket, i jämförelse med de andras. I den fanns det två mangofrukter - en mjuk uppmuntran till att inte föräta sig på godsaker - och två trisslotter. Nitlotter förvisso, men tanken var väldigt god (sambon fick också två lotter och han vann på båda :-)...). Och mangon hoppas jag kommer vara ännu godare :). De passar fint så här i juletider :-).

Ulrika hade gjort en korg med massor av gottigott-gott :-).

 
 
 
Hon har stöpt ljus och gjort matchande tändsticksask.
 
 
 
Hon har också bakat knäck, trillingnötter m m :-).
 


 
Tack så mycket, tjejer, för att ni finns och för att ni är som ni är :-). Det här skall sambon och jag smaska på i jul :-).
 
Som tur var, hade jag också gjort något till dem... Mer om det nästa fredag :-).

1 kommentarer:

Susanne sa...

Härliga vänner du har....
Önskar dig en god jul och ett Gott Nytt År! Kramizar Susanne

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar :-).
Thanx 4 leaving a comment :-).